سینما حقیقت 20 آذر 1395 ساعت 18:19 http://www.irandocfest.ir/fa/news/2460/تمامی-مستندسازان-دوست-فیلم-شان-این-جشنواره-دیده-شود -------------------------------------------------- عنوان : تمامی مستندسازان دوست دارند فیلم شان در این جشنواره دیده شود -------------------------------------------------- رضا مجلسی جشنواره سینماحقیقت را تخصصی ترین و مهم ترین جشنواره مستند ایران دانست و افزود: تمامی مستندسازان دوست دارند فیلم شان در این جشنواره انتخاب و دیده شود. متن : مجلسی از جمله مستندسازانی است که با فیلمی زیست محیطی در دهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد. مستند به کجا می رویم نگاهی زیست محیطی به معضل دفع انواع پسماندها و تبعات ناشی از آن در زندگی آدم ها و آینده جامعه بشری دارد و همچنین مشکلات محیط زیستی ناشی از آن را مطرح می کند. این مستندساز در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی جشنواره سینماحقیقت اظهار کرد: به کجا می رویم رویکردی اجتماعی دارد و هشداری درباره پسماندهایی است که معضلی برای هر جامعه محسوب می شوند. در شهر گیلان پسماندها به رودخانه ها منتقل می شود و به تولیدات کشاورزی نفوذ پیدا می کند. مردم از محصولات کشاورزی بهره می برند و بیماری ها از این طریق به افراد منتقل می شود. وی با بیان این که هیچ گاه شرایط ایده آلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در واقع خطری مردم را تهدید می کند که می توان به سادگی آن را کاهش داد. تنها راه حل بازیافت پسماندها است. 80 درصد زباله ها قابل بازیافت هستند و اگر شرایطی ایجاد شود که این زباله ها از مبدا تفکیک شوند هم کارآفرینی خواهد شد و هم مشکلات جامعه حل می شود. اما متاسفانه در حال حاضر نه تنها این ثروت از دست می رود بلکه کل زندگی مردم را به خطر می اندازد. کارگردان چرخ گردون با تاکید بر این که آثار زیست محیطی به زندگی جمعی بشر توجه دارند، تصریح کرد: محیط زیست موضوع روز جهان است و مخاطب خود را پیدا می کند. این گونه معضلات مختص کشور ایران نیست و کل جهان هم دچار همین مشکل هستند. ما هم در به کجا می رویم نگاهی به این معضل همگانی و راه حل های آن داریم. مجلسی جشنواره سینماحقیقت را تخصصی ترین و مهم ترین جشنواره مستند ایران دانست و افزود: تمامی مستندسازان دوست دارند فیلم شان در این جشنواره انتخاب و دیده شود هر چند گاه انتخاب ها چندان متنوع نیست و هیات انتخاب نگاه های نزدیک به هم دارند به همین دلیل به عنوان مثال تعداد فیلم هایی با مضمون اجتماعی بیشتر می شود و فیلم های زیست محیطی کمتر. در حالی که هر جشنواره ای باید بازتاب دهنده نگاه های مختلف باشد.