۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۷
در نشست «فیلم خبر» مستند «خط باریک قرمز» مطرح شد:

فرزاد خوشدست:مستندم به اندازه یک فیلم سینمایی هزینه داشت

فرزاد خوشدست کارگردان «خط باریک قرمز» بیان کرد که برای تولید این فیلم هزینه ای به اندازه بودجه‌ یک فیلم سینمایی صرف شد.
فرزاد خوشدست:مستندم به اندازه یک فیلم سینمایی هزینه داشت
به گزارش ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت»، نشست فیلم خبر «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست شامگاه ۲۱ آذرماه در جریان برگزاری سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با اجرا و کارشناسی شاهین امین در طبقه ششم پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
فرزاد خوشدست درباره این فیلم که به موضوع پسران کانون اصلاح و تربیت می پردازد، گفت: فیلم درباره گروهی از مجرمان نوجوان در کانون اصلاح و تربیت است که با ورود کارگردان یک نمایش به این کانون، آنها هم تدریجا تغییر می کنند. وقتی قصه فیلم را برای کسی تعریف می کنم فکر می کند یک فیلم داستانی است در حالی که واقعا جا دارد که یک فیلم داستانی درباره آنها ساخته شود.
وی درباره نشان ندادن چهره نوجوانان در اثرش گفت: وقتی در زندان فیلم می سازید نمی شود چهره افراد داخل آن را نشان داد چون آینده آنها دچار مشکل می‌شود به همین دلیل چهره بچه ها را نشان ندادیم. قرار نیست با ساخت یک مستند زندگی کسی را به خطر بیندازیم.
وی درباره ایده گریم برای نشان ندادن چهره بچه ها عنوان کرد: قالب سازی و تولید ماسک های فیلم پنجاه میلیون تومان هزینه داشت ولی ما تصمیم گرفتیم آنها را گریم کنیم تا میمیک صورت افراد را هم داشته باشیم. برای این موضوع اول به گریمور گفتم ابتدا خودم را گریم کن تا ببینیم چه شکلی می شود.
وی با بیان اینکه فیلم بین نمایش، مستند، پرفورمنس و قصه می چرخد، اظهار کرد: اتفاقات پشت صحنه این فیلم برایم مهم بود و به آنها هم توجه کردم. باید بگویم بودجه ساخت این فیلم اندازه یک فیلم سینمایی بود. وقتی می‌خواستم مستندی درباره تئاتر بسازم گویا هم یک تئاتر و هم یک مستند تولید کردم. چون نمایش بچه ها در جشنواره بین المللی تئاتر فجر هم اجرا شد.
خوشدست بیان کرد: هنگام اجرای این تئاتر در جشنواره تئاتر فجر فضا به شدت سخت بود چون دو نفر از بچه‌ها قتل انجام داده بودند. حتی یکی از آنها در شهر ری خفت گیری می کرد. این ها نشان می‌دهد که چقدر اجرای این تئاتر با چنین شرایطی سخت بود. روز گذشته محمد رحمانیان فیلم من را دید .خیلی استرس داشتم ولی او به من گفت من مقوله «پژوهش در مستند» را در فیلم تو دیدم و من با شنیدن این نظرش بسیار خوشحال شدم.
این کارگردان عنوان کرد: فیلم در آسیاپاسفیک بسیار مورد استقبال قرار گرفت و من تحت تاثیر قرار گرفته بودم در همین جا باید بگویم امیدوارم میلاد یکی از کارکترهای فیلم من از اعدام نجات پیدا کند.
وی درباره اینکه چهره‌های شناخته شده تئاتر با بچه‌های کانون تئاتر تمرین می‌کنند، توضیح داد: بحثی که وجود دارد استفاده از سلبریتی ها در فیلم مستند است. در این فیلم از خانم قاضیانی به دلیل حس زیاد مادرانه ای که دارد، کمک گرفتیم یا از توماج دانش بهزادی به دلیل اینکه پدر و مادرش را در زلزله از دست داده بود، استفاده کردم. بنابراین انتخاب های من بر اساس چهره بودن آنها نبود بلکه بر اساس زندگی و سرگذشت شان بود. برای من مستندسازی مثل این است که در یک منطقه‌ای نارنجکی پرت می شود و واکنش ها را می بینیم. البته سینمای مستند دیگر خنثی نیست.
خوشدست در پایان توضیح داد: دوستانی روی این فیلم سرمایه‌گذاری کردند و باید جلسه‌ای برای گرفتن پروانه مالکیت داشته باشیم.
سیزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت به دبیری محمد حمیدی مقدم تا 25 آذر ماه در پردیس سینمایی چارسو در حال برگزاری است.
 
کد مطلب: 7242
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *